De ontwikkeling van de auto heeft ondertussen een flinke geschiedenis gemaakt en is dan ook zeer indrukwekkend. Het nieuwe tijdperk is aangebroken voor de auto, namelijk elektrisch en/of waterstof. Maar brengt deze nieuwe tijd ook nieuwe auto’s mee? Of gaan we steeds meer nieuwe auto’s zien met een jasje uit de geschiedenis? De Piech GT, een gloednieuwe EV, heeft verbazingwekkend veel weg van een aantal bestaande merken.

Eerste test/volgende stap

Ondertussen meer dan 2 jaar geleden is de Mark Zero concept verschenen op Geneva Motor Show, nu zijn ze eindelijk begonnen met het testen van hun Mark Zero die in 2024 op de markt moet komen. Een nodige stap in de juiste richting, uiteindelijk moet de Mark Zero/de GT in 2024 verschillende wereldmarkten op zoals Europa, China en Amerika. Vervolgt door zelfs een SUV met een ontwerp vergelijkbaar met de Mark Zero/GT qua exterieur. Het tweede prototype van de GT wordt maart 2022 afgemaakt en getest gevolgd door meerdere reeksen aan testauto’s, en eind 2023 wordt er weer een aantal gemaakt. In 2024 zal de productie starten voor de verkoop beweerd Piëch en wilt het eerste jaar 1200 GT’s produceren.

Dit officieel Zwitserse merk is in 2016 opgericht met al vrij snel het idee in 2024 een volledig elektrische auto op de markt te brengen. Nou, in 8 jaar tijd een complete auto ontwerpen, maken en testen is niet niks. Ze hoeven het wiel echter niet opnieuw uit te vinden, de naam Piëch is vaker langsgekomen. Ferdinand Piëch is één van de personen die onder andere Audi groot heeft gemaakt! Als kleinzoon is van Ferdinand Porsche, is Piëch begonnen bij Porsche, om vervolgens naar Audi over te stappen.

Ondanks dat de Mark Zero wordt aangepast naar de GT, verandert hij vrijwel niet vergeleken met de Mark Zero Concept in Geneva. Het blijft een tweedeurs en tweezitter, 4.4 meter lang, nog net geen 2 meter breed en 1.2 meter hoog. Echt een Sportcoupé dus, de afmetingen zijn vergelijkbaar met een Porsche 911! 
Heb jij nou de exact zelfde vraag als wij: Waar doet deze auto me nou precies aan denken? Wij hebben het antwoord voor je, namelijk twee. De Jaguar F-Type en het meest op de nieuwe TVR. Hieronder zie je deze twee modellen, met erboven de Piëch GT.

De Piëch GT
De TVR
De Jaguar F-Type

Powerrr

Met twee elektromotoren op de achteras en één op de vooras, onderscheid de Piëch GT zich in als EV. Deze ‘significante innovatie’, aldus Piëch, levert 600 pk op waardoor je 3.0 seconden over de 0 tot 100 sprint doet. Het plaatsen van de elektromotoren in een T-vorm resulteert voor de perfecte balans en moet ervoor zorgen dat de auto rijdt en voelt als een ‘typische sportauto’. De lage positie van de stoel betekent een nog sportievere ervaring! Ze proberen richting de 1800 kg te gaan, dat is al meteen 500 kg minder dan de Porsche Taycan. Dankzij het gebruik van de nieuwste batterij technologie kunnen ze namelijk minder zware batterijen maken die ook nog eens beter koelen en sneller kunnen laden. Piëch zegt dat de batterijen, geleverd door het Chinese bedrijf Desten, van 10-80% laden in 8 minuten, waarmee 500 km (311 mijl) gereden kan worden.

De salesmanager van de Piëch GT beloofd voor de belanghebbende binnenkort meer informatie te verschaffen over het bestellen van de GT. “geïnteresseerde kopers zullen binnenkort hun eigen GT kunnen reserveren en een voorsprong hebben nog voordat de verkoop begint.” 
Dus heb jij interesse in een compleet elektrische Sportcoupé met de ‘perfecte’ balansverdeling qua motoren, 600 pk en in 3 seconden op de 100? Dan is het misschien handig om Piëch Automotive in de gaten te houden. Wij kijken in ieder geval met veel verwachting uit naar 2024, deze gloednieuwe EV zou nog wel eens een grote indruk kunnen maken!

Het bericht Piëch GT, de elektrische Porsche, Aston Martin of Jaguar? verscheen eerst op www.dagelijksauto.nl

Neem contact op

Vul onderstaande gegevens in dan nemen wij z.s.m. contact met u op.

Niet leesbaar? Verander tekst.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken