CO2 | 0 g/km |
Bijtelling | 12% |
Categorie | Sedan |
Brandstof | elektrisch |
Verbruik | l/100km |
Energielabel | A |
Fiscale waarde | € 108.900,- |
Het hart: elektrisch. De ziel:Â Porsche
De Taycan draagt een erfenis die tot uitdrukking komt in performance. De nieuwste aandrijftechnologie zorgt ervoor dat zijn vermogen vele malen kan worden gereproduceerd: 2 synchroonmotoren met permanente magneten katapulteren de Taycan Turbo S met maximaal 560 kW (761 pk) overboost-vermogen met Launch Control in 2,8 seconden van 0 naar 100 km/u.
Een kabel waarmee je dromen kunt voeden.
De Porsche ziel staat voor vermogen. In elk opzicht. Dat bewijst de Porsche Taycan ook bij het laden: zijn 800V-architectuur maakt een laadcapaciteit tot wel 270 kW mogelijk. Hierbij is de accu in 5 minuten voldoende opgeladen voor maximaal 100 km actieradius (WLTP) onder optimale omstandigheden en staat de auto klaar voor iets waar de bestuurder al de hele dag aan denkt: rijden.
Taycan 4S versie
De Porsche Taycan 4S versies beschikt over elektromotoren die goed zijn voor een vermogen van 530pk. Daarmee sprint hij in 4 tellen naar de 100 km/h. De topsnelheid ligt op 250 km/u. Het accupakket beschikt over een accu van 79.2 kWh, daarmee haalt de Taycan 4S een actieradius van 370 km. Porsche biedt de Taycan 4S namelijk óók aan met het Performance Battery Plus gedoopte accupakket van de Turbo en Turbo S. Wie die optie aanvinkt, krijgt dus een 4S met een 93,4 kWh groot accupakket in zijn bodem.
Vanbuiten valt de 4S van de Turbo en Turbo S te onderscheiden dankzij zijn modelspecifieke 19-inchwielen, waar zich rode remklauwen achter schuilhouden. Daarnaast is ook de vormgeving van zaken als de voorspoiler, de sideskirts en de diffuser anders dan die van zijn krachtiger broers. Vanbinnen is de Taycan 4S vooral een Taycan zoals we die al kennen. Dat betekent dat ook hier een 10,9 inch groot display op de middenconsole prijkt en dat achter het stuur digitale klokken een plek hebben gekregen. Gedeeltelijk met leer beklede én achtvoudig verstelbare stoelen zijn standaard.
Meer porsche nieuws? Klik hier!