De Honda e is de ideale stadsauto

In de tijd van vandaag kun je als autofabrikant niet meer zonder een volledig elektrische auto. Niet qua imago en uitstraling van het merk, maar ook niet qua uitstoot. De regelgeving is anno 2020 zo, dat elke fabrikant wordt afgerekend om een gemiddelde CO2-uitstoot. Je móet dus met elektrische auto’s komen als merk. Het ene merk doet dit met noodgrepen, anderen maken er iets bijzonders van, een kunststukje. Honda is zo’n merk, van zich zelf toch al wat anders dan anderen. Zij brengen nu de Honda E op de markt, een hypermodern retro-hebbeding!

Urban electric

Elektrisch rijden is in stadsverkeer ideaal: geruisloze accelleratie, veel regeneratief remmen om de accu bij te laden en de luxe van een automaat. De Honda E is wat dat betreft een ideale auto voor de stadse omgeving. Wendbaar, voorzien van een ultra-korte draaicirkel, overzichtelijk en vlot schiet de E door het stadsverkeer. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de auto niet geschikt is voor de buitenweg, uiteraard kan de auto in alle verkeersstromen goed mee.

Modern interieur met retro-accenten

De vijfdeurs Honda E kent een ultramodern interieur met een zee van schermen voor je neus. Dat zijn er in totaal vijf naast elkaar. Aan de buitenzijdes vind je de beeldschermen van de digitale achteruitkijkspiegels (optioneel). Daarop zie je duidelijk wat er zich achter de auto afspeelt. De middelste drie schermen – eigenlijk een soort tablets – kun je vrij configureren. Je kunt als bestuurder voor je neus alle rij-informatie zien, terwijl de bijrijder de media voor zijn/haar neus kan bekijken en bedienen. Gadgets zitten er ook op: je kunt een aquarium tonen, waarbij je door te drukken op het scherm de vissen voer kunt geven. De bekleding is uitgevoerd in een comfortabele stof die doet denken aan het stof van je bankstel, dat is ook precies de bedoeling. Samen met de houten accenten op het dashboard doet het geheel lounge-achtig aan. Je voelt je gelijk thuis!

Hippe looks

De Honda E is door de sylisten van Honda voorzien van een opvallend uiterlijk. Diverse retro accenten zijn aangebracht op de carrosserie, zodat de auto een beetje doet denken aan de allereerste Honda Civic uit 1972. Een heel aaibaar uiterlijk, maar wel voorzien van kloeke lichtmetalen velgen, LED-koplampen en een tweekleurige carrosserie. Kies ook vooral voor een felle kleur, de E kan het goed hebben! Op de motorkap zie je in het zwart het laadstation, bewust in een contrastkleur weergegeven om aan te geven dat het een elektrische Honda betreft.

Rijden met de E 

Hoe je een goed rijdende auto moet maken, hoef je Honda niet uit te leggen. Honda is al jaren een van de toonaangevende fabrikanten op het gebied van motorbouw, ondersteltechniek en aandrijflijnen. Honda heeft niet voor niets ruime ervaring in allerhande autosporten, waaronder ervaring in de Formule 1. De E is natuurlijk geen Formule-1 auto, maar rijdt zeer verdienstelijk. Door het lage zwaartepunt van de auto (door de lage montage van de accu’s), gaat de E als op rails door de bocht en is de souplesse opmerkelijk.

Prijslijst

De Honda E is leverbaar vanaf € 34.500,- voor de basisuitvoering. Een trapje hoger vind je de Advanced, met standaard als extra uitrusting de digitale buitenspiegels, Honda Parking Pilot en een 230V stopcontact. Verder biedt de E voldoende keuze om zelf samen te stellen naar keuze. De Honda E kent een actieradius van 200 kilometer in de dagelijkse praktijk. Ruim voldoende om in de urban omgeving je weg te vinden.

 

 

 

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken