Nissan Leaf

De eerste generatie van de Nissan Leaf wist zijn kopers wel te vinden. Sinds zijn introductie in 2010 zijn meer dan 280.000 exemplaren verkocht en Nissan heeft door de jaren heen de aandacht vast proberen te houden door het model regelmatig op te waarderen. Zo werd onder andere het ventilatiesysteem herzien en kwam een 30 kWh groot accupakket beschikbaar naast het kleinere 24 kWh-pakket. Aan alle rek komt een eind, en zo ook aan de carrière van de oorspronkelijke Leaf. Deze hagelnieuwe Leaf heeft hem afgelost!

 

Aandrijflijn

Dan misschien wel het interessantste vraagstuk: hoe groot is het accupakket van de nieuwe Leaf?  40 kWh. Daarmee is de capaciteit 10 kWh groter dan het krachtigste pakket van 30 kWh dat Nissan hiervoor aanbood. Het accupakket is qua omvang exact even groot als het 30 kWh leverende exemplaar in de vorige Leaf. Nissan zegt de individuele cellen van de gelamineerde lithium-ion-batterij te hebben verbeterd om een grotere energiedichtheid te kunnen realiseren.

Volgens de NEDC-cyclus moet de nieuwe Leaf 378 kilometer ver komen op een lading. Ter vergelijking: de 30 kWh-uitvoering van de eerste Leaf schopte het volgens die meetcyclus tot 250 kilometer. De elektromotor die Nissan in de nieuwe Leaf hangt, is 150 pk en 320 Nm sterk. Voorheen lagen die waarden op 109 pk en 254 Nm. De topsnelheid verandert met 144 km/h niet.

 

Slimmigheden

In het interieur krijgt het zogeheten e-Pedal een plek, een gaspedaal dat middels een druk op de knop een andere werking krijgt. Wie de zogeheten e-Pedalmodus activeert, kan de Leaf afremmen door het gaspedaal te laten opkomen. Het volledig loslaten van het gaspedaal moet de Leaf uiteindelijk volledig tot stilstand brengen. Wel moet het reguliere rempedaal gebruikt worden voor heftige remacties.

Nissan geeft de Leaf dezelfde ProPilot-techniek als de Qashqai. Met ProPilot is de Leaf in staat om op de snelweg binnen één baan zelfstandig te rijden. De auto bepaalt in autonome modus zelf of er geremd, bijgestuurd of gasgegeven wordt. Het systeem werkt bij snelheden tussen 30 en 144 km/h. De Leaf behoudt zijn positie op de rijstrook, ook in bochten. Meer autonome functies vinden we onder de noemer ProPilotPark. De Leaf is namelijk in staat zichzelf in een parkeervak te zetten. De auto rijdt hierbij dus ook zelf voor- en/of achteruit. De lijst gaat verder met zaken als Lane Departure Prevention, adaptieve cruisecontrol, automatisch grootlicht, Forward Emergency Braking, Pedestrian FEB, verkeersbordherkenning, waarschuwing voor kruisend verkeer en Nissans Around View Monitor.

 

Nissan Leaf Leasen bij Fleximo

U kunt bij Fleximo per direct een leaseofferte aanvragen voor de nieuwe Nissan Leaf. De elektrische auto is al beschikbaar voor een zakelijke lease vanaf € 446,- per maand, in de uitvoering Acenta. Elektrisch rijden betekent bovendien dat u profiteert van het gunstige bijtellingspercentage van vier procent. Bestel nu en u rijdt snel in de Nissan Leaf! Neem contact op met onze medewerkers. Ze staan voor u klaar om een offerte op maat te berekenen en adviseren u over laadoplossingen voor thuis en/of op uw werk.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken