De nieuwe Peugeot 308 is de eerste auto van Peugeot met het nieuwe uiterlijk en is deze keer 11 centimeter langer en de wielen staan 5,5 centimeter verder uit elkaar. Hierdoor profiteer je onder andere van extra been ruimte op de achterbank. De 308 van Peugeot is altijd al een populaire auto geweest. De afgelopen jaren zijn er van dit model ruim 7 miljoen exemplaren verkocht. In Nederland is de Peugeot 308 ook altijd in trek geweest. Het was jaren lang een bestseller en moest het opnemen tegen de Volkswagen Golf en de Renault Mégane.

Benieuwd naar onze rijtest van de 308? Klik dan hier!

Tweede generatie Peugeot 308

Na ruim 8 jaar is het dan tijd geworden voor een compleet nieuwe generatie op de markt te brengen. De Peugeot 308 komt niet alleen in een benzine- en dieselmotor beschikbaar maar ook gelijk in een plug-in hybride uitvoering. Gelijk boter bij de vis! Er komt een driecilinder benzine met 110 en 130 pk en een viercilinder diesel met 130 pk. Waar je bij de hybride altijd een automaat hebt, is er bij de verbrandingsmotoren ook keuze uit een handbak met zes versnellingen. De automatische transmissie heeft altijd acht versnellingen. Een volledig elektrische versie is nog niet aangekondigd maar we sluiten dit ook zeker niet uit. Wanneer er meer informatie over de elektrische Peugeot 308 komt zullen wij dit delen op onze website. Er komt natuurlijk ook een Peugeot 308 SW (Stationwagen), maar daar is nu nog niets over bekend.

 

Peugeot 308 foto sHybride versie

De groei van de Peugeot 308 is echter niet terug te vinden in de bagageruimte. Met 412 liter is deze 8 liter kleiner dan zijn voorgangen. Daar is gelukkig wel een hele goede reden voor. De nieuwe 308 neemt namelijk meer mee dan enkel een verbrandingsmotor. De hyrbide variant van de Peugeot 308 beschikt over een accupakket van 12,4 kWh. Met een volle accu kun je 59 kilometer volledig elektrisch rijden.

Desgintaal spreekt zich uit met het nieuwe logo

Het meest opvallende aan de 308 is het logo. Om dit nieuwe merkwapen en de neus nog meer tot zijn recht te laten komen is de grille aangepast en de kentekenplaat naar beneden geschoven. Naast deze plaat vinden we de bekende slagtanden. Deze zijn voor de dagrijverlichting en richtingaanwijzers. Daarboven zien we samengeknepen koplampen die de Peugeot 308 streng naar de wereld doen kijken. Deze Led-matrixlampen zijn niet standaard, maar worden op bij het GT-pack of de GT geleverd. Ook van achter ziet de 308 er fraai uit. De nauwe koplampen en de kleine achterruit geven de bolide een stoere uitstraling.

Logo Peugeot 308

De nieuwe 308 heeft een strak interieur!

Het interieur van de Peugeot 308 zit vol met de nieuwste technische snufjes zoals een 10-inch infotainment display met stembediening. Kortom hij is voorzien van al het comfort wat je je maar kunt wensen. Het model beschikt ook over sfeerverlichting die van het dashboard doorloopt naar de portieren. De sfeerverlichting verlicht het interieur met een gloed met een van de acht beschikbare kleuren.

Peugeot 308 interieur
Veiligheidssystemen

Geen nieuw model zonder actieve en passieve veiligheidssystemen. De jongste Peugeot 308 komt eind dit jaar dan ook op de markt met het Drive Assist 2.0-pakket, dat onder meer adaptieve cruise control met stop & go-functie en een actieve rijstrookassistent naar de Peugeot 308 brengt. De adaptieve cruise control past onder meer de snelheid aan op basis van verkeersborden en remt tot een snelheid van 180 km/h ook automatisch af voor bochten. Tussen de 70 en 180 km/h is de 308 in staat auto’s zelf in te halen. De 308 is verder beschikbaar met onder meer dodehoekdetectie, een 180-graden achteruitrijcamera, 360-graden parkeerhulp en automatisch grootlicht.

De prijzen voor de auto uit het c-segment zijn er nog niet. Deze zullen volgen naar de marktintroductie die in de tweede helft van het jaar zal volgen.

 

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken