CO2 | 0 g/km |
Bijtelling | 16.0% |
Categorie | Bedrijfswagen |
Brandstof | elektrisch |
Verbruik | /100km |
Energielabel | A |
Fiscale waarde | € 66.114,- |
Actieradius (WLTP)
143 Km
Accucapaciteit
35 kWh
Laadtijd 0-80%
70 min
Laadvermogen
1045 kg
Trekgewicht
n.v.t
Laadvolume
11 m³
De nieuwe elektrische Mercedes e Sprinter Lease
Innovatie, betrouwbaarheid en klasse is het imago wat Mercedes-Benz al jaren hoog houdt. Mercedes loopt vaak voor op de concurrent door nieuwe technologieën. Het is daarom niet verwonderlijk dat ze nu al een Mercedes eSprinter lease op de markt zetten. Door de Mercedes EQC heeft Mercedes al veel ervaring opgedaan in het ontwikkelen van een excellente EV. Nu het is de beurt aan hun bedrijfswagens om zich te bewijzen.
Perfect voor in de stad
De emissiezones komen eraan terwijl de Nederlandse overheid flink aan de laadinfrastructuur werkt. Door efficiënt gebruik van het batterijpakket dat in de Mercedes eSprinter zit, rijdt de elektrische bestel auto makkelijk 143 kilometer. De gemiddelde bestelwagen in Nederland rijdt 100 kilometer op een dag. Met de Mercedes eSprinter lease maak je daarom makkelijk je rondje als ondernemer. Mercedes heeft twee accupakketten voor de eSprinter. Het standaard accupakket is 35 kWh en heeft een rijbereik van 108 kilometer. Het grote accupakket van 47 kWh heeft een actieradius van 143 kilometer. De auto’s kunnen makkelijk opgeladen worden in een pauze. Het accupakket van 35 kWh is in 70 minuten voor 80% opgeladen aan de snellaadpaal. Het grotere accupakket doet er tien minuten langer over. Als er geen snellaadpaal in de buurt is, laadt de eSprinter respectievelijk in zes en acht uur op.
Meer dan genoeg ruimte
De Mercedes eSprinter lease is ruim zes meter lang en heeft daardoor bijna 3.3 meter aan laadruimte in de lengte. Brede voorwerpen gaan ook zo in de auto met een laadbreedte van 1,7 meter. In totaal heeft de Mercedes bestelauto 11 kubieke meter. Het in- en uitladen van de eSprinter kan zonder bukken. De laadhoogte is met 2 meter en 7 centimeter behoorlijk hoog te noemen. Kortom, genoeg ruimte voor menig ondernemer die veel vervoert in de stad.
Efficiënt elektrisch rijden
Ondanks alle kracht die een elektromotor heeft, rijdt menig elektrische auto erg rustig. Niet alleen om het maximale rijbereik te halen, maar ook omdat elektrische rijden een en al rust is. Alleen bandgeruis is enigszins te horen als de radio uitstaat. Een elektromotor kent geen versnellingen, waardoor de Mercedes eSprinter lease heel geleidelijk optrekt. Een automaat is standaard, geen geschakel dus meer in de stad.
Toch is rijbereik wel een grote reden waarom doorgaans de bestuurder van een volledig elektrische auto rustig rijdt. Mercedes heeft in de eSprinter vier verschillende regeneratiestanden ingebouwd. Hiermee wordt het rijbereik optimaal benut. De remenergie gaat namelijk direct terug naar de batterij. De auto remt zelf af op het moment dat de bestuurder het gas loslaat. Hoe hard de auto remt hangt van de fase af. Fase één voelt net als normaal automaat rijden. Maar in fase vier remt de Mercedes eSprinter redelijk hard af. Door met recuperatiefase vier te leren rijden, kan de bestuurder van de eSprinter uiterst efficiënt in de stad rijden.
De Mercedes eSprinter leasen
De Mercedes eSprinter zakelijk rijden kan heel snel. Bij Fleximo lease je de Mercedes eSprinter voor een scherp maandbedrag en met goede voorwaarden. Zowel operationeel als financial lease is mogelijk. Doe een aanvraag en krijg een scherp lease aanbod voor de Mercedes eSprinter.
Wil je verschillende bedrijfswagens vergelijken? Vraag dan ons bedrijfswagen overzicht aan.