Volledig elektrische Bmw iX

Eerder introduceerde BMW de elektrische suv iX3, het overtreffende vervolg op de BMW iX3 is de BMW iX! Maak je klaar voor de nieuwe volledig elektrische suv van BMW. BMW komt met een compleet nieuw desgin voor de iX. De nieuwe iX is een volledig elektrisch aangedreven suv en kan zelfs grotendeels autonoom rijden. Daarbij het compleet vernieuwde revolutionaire exterieurdat de designtaal van BMW’s voor jaren zal definiëren en een interieur met het comfort en de huiselijkheid van een woonkamer.

De iX wordt in de tweede helft van 2021 verwacht

Highlights

  • iX is productieversie BMW Vision iNext
  • Volledig elektrische SUV van formaat X6
  • Comfortabel, snel en eenvoudig opladen
  • Technologisch uithangbord
  • Elektrische vierwielaandrijving met twee elektrisch aangedreven assen en meer dan 500 pk (370 kW)*
  • Actieradius: meer dan 600 kilometer*
  • Tweede helft van 2021 op de markt

BMW iX exterieur

De volledig elektrische suv straalt klasse uit door zijn strakke lijnen en grote oppervlaktes. Een typisch BMW grill is ook op de iX onmisbaar en dus heeft BMW ook bij dit model gekozen voor een grote aanwezige nierengrille.

Wat formaat betreft is de elektrische suv iX wat lastig te plaatsen. Hoewel hij ongeveer net zo lang, breed en hoog is als een X6, is de wielbasis met exact 3 meter vergelijkbaar met die van de grotere X7. Opvallende designdetails: de iX heeft verzonken handgrepen, portieren zonder raamstijlen en een flank die zeker voor een BMW opvallend weinig lijnen heeft. Net als de iX3 wordt ook de koets van de iX overladen met iBlue-kleurige accenten. Er komt ook een pakket met sportiever ogende details.

BMW iX voorkant schuinBMW iX achterkant zijkantBMW iX voorkant

Nieuwe BMW iX interieur

Instappen in de nieuwe BMW moet voelen als thuis komen. Daarom kiest BMW alleen voor de meest hoogwaardige kwaliteit materialen voor de iX: verfijnde edelhouten details, handgeweven Jacquardstof en Alcantara in de kleur Purus Rosé. Het interieur oogte futuristisch. Achter het opvallend vormgegeven hexagonaal stuurwiel zien we een breed, uit twee displays bestaand paneel dat biet alleen als instrumentarium, maar ook als infotainmentsysteem fungeert. Het instrumenatrium is 12,3-inch groot, het infotainmentscherm heeft een diameter van 14,9 inch. Een verdieping eronder treffen we platte en brede uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem aan. De middentunnel, die onder meer is afgewerkt met fraai ogend hout, is niet fysiek verbonden met de rest van het dashboard. De iX is later ook nog optioneel leverbaar met een glazen panoramadak dat zichzelf elektrochromatisch kan verduisteren. Het niet te openen dak is het grootste glazen dak ooit in een BMW.

”We hebben de iX van binnenuit ontworpen. Daarbij wilden we in het bijzonder een modern en minimalistisch interieurdesign creëren, met een zeer ruimtelijk gevoel.”

Domagoj Dukec – hoofd BMW Design

BMW iX interieur

Zelf rijden of laten rijden?

Het vernieuwde rijsysteem van de iX bestaat uit 2 standen: Boost & Ease. In Boost Mode verdwijnen alle rijhulpen en krijgt u volledige controle over de SUV. BMW plant een groot accupakket van 120 kWh al heeft het nog niet de exacte elektrische actieradius gepubliceerd. Naar verwachting zal de WLTP-meting rond de 600 kilometer zijn op een volle acculading.

De tweede rijstand, Ease Mode, activeert alle rijhulpsystemen van de elektrische iX. De iX zal dan grotendeels zelfstandig door het verkeer kunnen rijden. Als BMW de verwachtingen in 2021 waarmaakt, wordt de iX (iNEXT) zelfs de meest geavanceerde autonoom rijdende auto op de markt!

Bekijk hier onze review van de nieuwe IX!

Techniek zoals we dat van BMW gewend zijn

De BMW iX beschikt over twee elektromotoren die samen maar liefst 500 pk leveren! Daarmee sprint de iX is nog geen vijf seconden naar de 100 km/h. Excate specificaties zullen later bekend worden. BMW kiest voor een accupakket van 100 kWh. Hiermee moet een actieradius haalbaar zijn van 600 kilometer.

Een groot laadvermogen

Aan een DC-lader is de iX met een laadvermogen van tot 200 kW op te laden. In zo’n 40 minuten is het in de bodem gehuisveste accupakket van 10 tot 80 procent vol te pompen met stroom. BMW zegt onder meer veelvuldig gebruik te hebben gemaakt van zowel aluminium als koolstofvezel voor de basis van de auto.b

” De iX laat zien hoe we nieuwe technologieën een heel modern en emotioneel design kunnen geven. De auto is technologisch complex, maar voelt heel helder en ongecompliceerd.”

Adrian van Hooydonk – Senior Vice President BMW Group Design

Veelgestelde vragen over de iX

Wanneer wordt de BMW iX verwacht?

De BMW iX (iNEXT) is de visie van BMW op de toekomst van mobiliteit en wordt in2021 verwacht.

Is er al een prijsindicatie voor de BMW iX?

Momenteel is er vanuit BMW nog geen prijsindicatie gegeven voor de BMW iX (iNEXT).

Ontdek de BMW iX

 

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken