De Porsche 911 heeft geen introductie meer nodig. Al jaren is het een populair model bij de Duitse automaker en we mogen hem ook wel de bekendste sportauto noemen. De 911 ondergaat een technische wijziging die vele niet verwacht zullen hebben. De 911 wordt namelijk voorzien van hybride techniek. Een voordeel, hij wordt er sneller op!

Dat Porsche ook bezig is met elektrificeren zien we aan de Taycan, Macan en de Cayenne. Toch wil het Porsche de 911 zolang mogelijk op benzine laten rijden.

porsche-911-carrera-gts

911 Carrera, niet hybride

De vernieuwde Porsche 911 heeft een vanafprijs van 186.351 euro. Voor dit geld rijd je geen hybride variant, maar een 911 Carrera. De cabrio versie staat voor 203.550 euro op de prijslijst. Beide uitvoeringen hebben een vermogen van 394 pk en 450 Nm koppel. De uitvoeringen worden aangedreven op de achterwielen.

Hybride 911 Carrera GTS

De vraag is natuurlijk, wat kost die hybride nu? Voor de de hybride betaal je minimaal 234.851 euro. Hiervoor krijg je de 911 Carrera GTS met 541 pk en 610 Nm koppel. Voor deze variant in cabriolet variant betaal je 252.000 euro. Enkel de GTS beschikt voorlopig over het T-Hybride systeem. De aandrijflijn bestaat uit een 3,6 liter motor. Het accupakket is 1,9 kWh groot.

911-carrera-gts-cabriolet

4 GTS

Voor de Carrera 4 GTS betaal je 243.900 euro en de cabriolet 260.651 euro. De Targa 4 GTS staat voor nu bovenaan de prijslijst van een prijs van 261.200 euro. De 4 GTS modellen beschikken allemaal over voor en achterwiel aandrijving.

porsche-911-carrera-gts-1.

Alle uitvoeringen Porsche 911

  • 911 Carrera Coupé – € 186.351 ( was 179.688)
  • 911 Carrera Cabriolet – € 203.550 (was € 195.888)
  • 911 Carrera GTS Coupé – € 234.851 (was € 215.583)
  • 911 Carrera GTS Cabriolet – € 252.000 (was € 231.783)
  • 911 Carrera 4 GTS Coupé – € 243.900 (was € 215.583)
  • 911 Carrera 4 GTS Cabriolet – € 260.651 (was € 242.683)
  • 911 Targa 4 GTS – € 261.200 (was € 243.183)

De elektromotor van de 911

De nieuwe 911 GTS is door zijn accupakket 50 kilo zwaarder dan het uitgaande model. Echter maakt dit hem niet trager maar juist sneller. Een sprint van 0 – 100 km/u in 3.0 seconden, 0,4 seconden sneller dan voorheen. De topsnelheid blijft steken op 312 km/u, ten opzichte van zijn voorganger is dit 1 km/u sneller.

We hebben niet echt het idee dat Porsche de hybride heeft ingeluid voor het milieu, maar puur om de performance van de modellen een flinke boost te geven.

t-hybrid-porsche-911-carrera-gts

Waar zijn de topmodellen?

Je zult je wellicht al af hebben gevraagd, waar zijn de 911 Turbo, Turbo S, GT3 en de GT3 RS variant? Niet getreurd deze volgen later! Over de prijzen en specificaties is nog niks bekend.

Subtiele wijzigingen in het exterieur & interieur

Met alle technische wijzigingen zou je bijna vergeten dat de designafdeling van het merk ook tijd heeft geïnvesteerd in de nieuwe 911. Hoewel er niet veel grote designwijzigingen zijn, is er toch wat veranderd. Een opvallend kenmerk van de nieuwe 911 is het achterkleprooster, dat nu aan beide kanten vijf lamellen heeft, in plaats van de negen van voorheen.

Het interieur van de nieuwe Porsche 911 heeft standaard twee stoelen. De 2+2-configuratie kan zonder extra kosten worden geselecteerd. Een belangrijke verandering bevindt zich achter het stuur. Voor het eerst heeft de 911 geen traditionele kilometerteller meer; deze is vervangen door een 12,6-inch display. Verder is er een 10,9-inch scherm in het midden, en blijft het merk trouw aan een redelijk aantal fysieke knoppen.

De nieuwe modellen van de 911 worden in de zomer van 2024 verwacht.

interieur-911-2025

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken