google-site-verification: google7bc40944c0f0791f.html

Polestar is een merk van de Volvo Car Corporation, wat zich richt op het bouwen van elektrische sportwagens. De Polestar 1 was het eerste model, een coupé met een plug-in hybride aandrijflijn. In 2020 kwam het tweede model op de markt, de Polestar 2. Dat is een auto die er alleen als geheel elektrische versie is. De Polestar 2 vertoont net als de 1 sterke uiterlijke verwantschap met de modellen van Volvo. Dat komt doordat beide modellen ooit als studiemodel van Volvo ontworpen zijn.  Polestar laat het niet bij 2 modellen. In 2023 mogen we de Polestar 3 verwachten, in 2024 de Polestar 4, in 2025 de Polestar 5 en in 2026 gaat de Polestar 6 in productie! Genoeg om naar uit te kijken dus, laten we even apart naar de modellen kijken.

Polestar 2

Polestar is begonnen als tuner voor Volvo. Nadat de S60 en V60 geen groot succes werden, gingen ze het ander aanpakken. Polestar ging door als zelfstandig merk. Ze zijn begonnen met de Polestar 1. Deze bolide was voorzien van maar liefst 600 pk aangedreven door een sterke hybride motor.  De coupé verbaasde iedereen. Na de onthulling van de Polestar 1 gingen ze door met de Polestar 2, een auto die een groot succes kan worden. De Polestar 2 is een volledig elektrische sedan. Met zijn 408 pk en een verwachte actieradius van 500 km is het een sterke auto die in de wereld van elektrische auto’s voor grote concurrentie heeft gezorgd!.

HIGHLIGHTS

  • Volledig elektrische SUV! ⚡
  • Actieradius 425 km (WLTP) 🔋
  • Uitstekende rijprestaties 📈
  • Actieve veiligheidssystemen ✅
  • Ruim infotainmentscherm 🖥️

Polestar 3

De Polestar 3 komt eraan! De SUV voor het elektrische tijdperk. Als Polestar liefhebber heb je op dit moment slechts de keuze voor de Polestar 2, maar daar zal dit jaar nog verandering in gaan komen. Voor de mensen die hun geduld kunnen opbrengen tot 2024/2025 is er nog meer goed nieuws, dan worden de Polestar 4 en 5 van het zweedse merk namelijk verwacht!

De Polestar 3 zal gaan beschikken over twee elektromotren en twee aandrijflijnen. De Polestar 3 Dual Motor Motor Long Range en de Dual motor Long Range Performance. Naast deze twee aandrijflijnen is het mogelijk dat Polestar nog een mildere aandrijflijn zal uitbrengen om de verschillen met de Polestar 2 omlaag te halen.

Laten we beginnen bij de Long Range. Deze zal een accupakket krijgen van 111 kWh. Met dit accupakket moet een actieradius van 600 km haalbaar zijn zonder ook maar een keer aan de lader te staan. De twee elektromotoren in de Long Range zullen samen over 489 pk en 840 Nm beschikken. Een stoplicht sprintje van 0-100 km/u zal haalbaar zijn in 5 seconden en de topsnelheid bedraagt 210 km/u.

Afmetingen van de Polestar 3

Grote elektrische SUV’s winnen tot op vandaag de dag nog steeds aan populariteit. Logisch dat een merk als Polestar daar op in gaat spelen. De Polestar 3 is 4,9 meter lang en heeft een wielbasis van 2,99 meter, dit is groter dan de wielbasis van een BMW X5 (2,97 m) en van een Volvo XC90 (2,98 m). Bij zo grote afmetingen kun je ervan uit gaan dat je genoeg kofferruimte ter beschikking zal hebben. Dat is ook zeker het geval, de bagageruimte bedraagt namelijk 481 liter. Heb je daar niet genoeg aan? Dan gooi je de achterbanken plat en heb je maar liefst 1.411 liter.

Meer over de Polestar 3? Bekijk onze blog!

Polestar 5

Het Polestar aanbod bestaat uit dit moment uit slechts twee modellen waar het eerste model alweer uit productie is. De reden daarvoor is dat die gewoon niet interessant genoeg was voor de consument. Tijd voor versterking zou je zeggen? En die komt er ook aan! In de pijplijn zitten niet 1, niet 2, maar liefst 3 nieuwe modellen. Kort geleden maakte we kennis met de Polestar 3, nu is het tijd om een blik te werpen op de Polestar 5!

Bezoekers van het Goodwood Festival of Speed hebben al een blik kunnen werpen op de Polestar 5. Het design was helaas verborgen onder een camouflage achtige wrap. Om een beter beeld te krijgen moet je even naar de Precept kijken. De Polestar Precept kan zonder al te veel veranderingen transformeren naar de Polestar 5. Hij zal zelfs verbeteringen en innovaties bevatten die men in andere conceptwagens onderzoekt. Het is de minst Volvo achtige Polestar tot nu toe!

Polestar lijkt zijn pijlen met de Polestar 5 vooral te gaan richten op het segment waar onder andere de Porsche Taycan en de Audi e-tron GT in zitten. Tenminste als we naar het vermogen kijken.

Het topmodel van de Polestar 5 komt met een vermogen van maar liefst 884 pk en 900 Nm. Dit is nog meer dan een Porsche Taycan Turbo S. Heel veel meer technische specificaties zijn helaas nog niet bekend, alleen dat ze Polestar 5 op een geheel eigen platform komt te staan. Bij de Polestar 2 was dit anders, deze deelde de technische basis en de accu met de Volvo XC40. De nieuwe aandrijflijn draait op 800 volt, net als die van de Porsche Taycan.

Een hoog segment, een nieuwe basis en een goed gestroomlijnd model doet ons vermoeden dat de Polestar 5 ook een ruime actieradius met zich mee gaat krijgen.

Meer over de Polestar 5? Lees verder

Polestar 6

De volledige elektrische Polestar 6 wordt officieel een roadster, dat heeft Polestar vandaag bekend gemaakt. We zullen wel nog even geduld moeten hebben, de Polestar 6 gaat namelijk pas in 2026 in productie. Vanaf heden kun je wel al een productieplek claimen!

Het Zweedse merk heeft bevestigd dat de Polestar 6 Roadster in productie zal gaan. De productieauto wordt naar verwachting in 2026 gelanceerd als de ‘Polestar 6 Performance Roadster’. De eerste 500 exemplaren worden in beperkte oplage geproduceerd als Polestar 6 LA Concept edition, die perfect lijkt op het verbluffende concept van deze roadster. Ze worden onder meer voorzien van speciaal ontworpen 21-inch lichtmetalen velgen, de unieke Sky exterieurkleur ( andere kleuren verkrijgbaar), grafische elementen op de zijkant en een onderscheidend interieur van diervriendelijk geproduceerd leer.

In maart werd de elektrische Roadster onthuld als de Polestar O₂. De reacties op de elektrische roadster-concept, de Polestar O₂, waren overduidelijk. Autoliefhebbers omarmden het idee van elektrisch rijden met open dak, dus de belangstelling voor een productieversie was enorm.

Doelspecificaties*

  • 0-100 km/u 3,2 seconden
  • Actieradius 600+ km
  • Topsnelheid 250 km/u
  • Aandrijflijn door 2 motoren
  • Vermogen 650 kW
  • Elektrische Architectuur 800 Volt

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken