Volkswagen heeft de populaire ID.3 vernieuwd. De facelift van de Volkswagen ID.3 weinig nieuws aan het exterieur, maar er zijn toch een aantal belangrijke punten flink aangepakt.

De Volkswagen ID.3 was een belangrijk model voor het Duitse automerk. De ID.3 is het eerste model binnen het ID-modellengamma én de eerste auto op het elektrische MEB-platform dat door meerdere automerken wordt gebruikt. De Volkswagen ID.3 is dus een hele belangrijk auto voor Volkswagen. Over het bedieningsgemak zijn er een aantal zaken waar de klanten ontevredenheid over uitspraken, reden om een facelift uit te brengen dus!

Bescheiden aanpassingen aan het exterieur

We beginnen met het design, dit zal grotendeels hetzelfde en intact blijven. Op exterieur gebied mogen we dus spreken van een bescheiden facelift. Hier en daar zal een koplamp, bumper, kleurtje of wielen veranderen. Als je het ons vraagt ziet de facelift er aan de buitenkant wat levendiger en energieker uit.

Volkswagen ID3 vernieuwd 'na feedback'

Belangrijkste wijzigingen

Veel Volkswagen ID.3 rijders waren niet tevreden over de kwaliteit en het gebruiksgemak van het interieur. Hier was voor het merk dus nog veel winst te halen in de komende facelift. De Duitse autofabrikant heeft gehoor gegeven aan de feedback en de kwaliteit geüpgraded!

Om te beginnen krijgt iedere Volkswagen ID.3 een 12 inch touchscreen binnenin, dat is 2 inch groter dan voorheen. Ook aan de technologie zelf wordt wat gesleuteld. Er is een aangescherpte routeplanner met laadstops, een uitgebreider head-updisplay en een betere spraak assistent. Misschien nog wel belangrijker zijn de meer tastbare wijzigingen. De gebruikte materialen zijn op de plekken waar dat telt verbeterd, wat dankzij stikseltjes en een net even andere vormgeving ook daadwerkelijk zichtbaar is. Op de deurpanelen treffen we een veel groter bekleed deel. Het laatste restje leer, namelijk dat op het stuur, is verdwenen. In plaats daarvan gebruikt Volkswagen nu ook hier een synthetisch en dus diervriendelijk alternatief. De knoppen op het stuur zijn nog wel van de ‘haptische’ soort, terwijl we eerder begrepen dat Volkswagen weer voor fysieke knoppen zou kiezen.

In het interieur zijn het dus heel veel kleine wijzigingen die samen voor een grote aanpak zorgen.

Onderhuids weinig aanpassingen

Onderhuids brengt Volkswagen weinig aanpassingen aan. Net zoals voorheen is er een accupakket met een netto-capaciteit 58 kWh beschikbaar. Hiermee kan een theoretisch bereik van maximaal 420 kilometer worden gehaald. Kies je voor de Pro versie dan heb je de beschikking over een 77 kWh accupakket waarmee een actieradius van 540 kilometer haalbaar moet zijn, prima cijfers! Er komt ook een versie aan met een kleinere batterij. De ID.3 Pro heeft nog steeds 204 pk en het koppel blijft 310 Nm. De topsnelheid is 160 km/u en de sprint van 0 naar 100 km/u is in 7,3 seconden gedaan.

Volkswagen ID.3 Facelift leasen bij Fleximo!

Volkswagen heeft tot op heden nog niks losgelaten over de Nederlandse prijzen van de ID.3 na de facelift. Vanaf april is het nieuwe model te bestellen en vanaf juni worden de eerste exemplaren geleverd. Het huidige model van de Volkswagen ID.3 is te leasen bij Fleximo tegen een scherpe prijs. Interesse in het nieuwe model? Neem dan gerust contact met ons op en wordt op de hoogte gehouden van de laatste updates.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken