Mercedes start de verkoop van de vernieuwde Mercedes eSprinter. De elektrisch aangedreven eSprinter heeft een vanafprijs gekregen van € 55.290,-. Veranderingen zijn niet zo zeer aan de buitenkant te zien maar zitten vooral onderhuids. Met twee carrosserievormen, drie batterijformaten en een indrukwekkend laadvermogen biedt de nieuwe eSprinter een scala aan mogelijkheden. Laten we in detail bekijken hoe deze elektrische bestelwagen de normen verlegt.

Highlights nieuwe Mercedes eSprinter

  • Vanaf € 55.290,-
  • Verkrijgbaar in 3 accupakketten tot 113 kWh
  • Maximaal totaalgewicht 4,25 ton
  • Trekgewicht 2 ton
  • Laadvolume 14 m3
  • MBUX-multimediasysteem
  • AC en DC laden
  • Bestellen vanaf eind januari

3 beschikbare accucapaciteiten

Vanaf eind januari kunnen klanten kiezen uit twee beschikbare accucapaciteiten: 56 kWh of 113 kWh (de laatste is alleen toegestaan met N2-registratie). Binnenkort volgt ook een versie met 81 kWh. Deze veelzijdigheid stelt ondernemers in staat om te kiezen tussen een grotere actieradius of meer laadvermogen, afhankelijk van hun behoeften. Maar dat is niet alles – de eSprinter wordt binnenkort ook beschikbaar als chassis cabine, waardoor het een aantrekkelijke keuze wordt voor diverse sectoren en uitrustingsfabrikanten.

Klanten kunnen kiezen uit drie verschillende accuformaten, met bruikbare capaciteiten van 113 kWh, 81 kWh of 56 kWh. De nieuwe eSprinter biedt een indrukwekkende elektrische actieradius van maximaal 440 kilometer volgens de WLTP-cyclus. Voor stedelijke ritten is zelfs een maximale actieradius van 500 kilometer mogelijk, waardoor de eSprinter geschikt is voor zowel korte als lange afstanden. De eSprinter haalt een maximumsnelheid van 120 km/u.

De vorige generatie beschikte over een 35 en 47 kWh accupakket. Dit resulteerde in een actieradius van slechts 120 kilometer. De nieuwe accuformaten zijn dus een uitstekende verbetering!

Totaalgewicht, trekgewicht en laadvermogen

Het maximale totaal gewicht is 4,25 ton, het trekgewicht tot 2 ton en het laadvolume bedraagt maximaal 14 m3. Ook heb je de keuze uit twee carrosserie vormen. De populaire gesloten bestelwagen en de chassis cabine. Dit resulteert is veelzijdigheid voor veel bedrijven.

AC en DC laden mogelijk

De eSprinter kan zowel laden met wisselstroom (AC) als met gelijkstroom (DC). Het ingebouwde laadsysteem van de eSprinter maakt het mogelijk om bij een snellaadstation standaard met gelijkstroom te laden tot wel 115 kilowatt (optioneel). Concreet vertaalt dit zich naar indrukwekkende laadtijden.

  • 56 kWh Batterij Capaciteit: In slechts 28 minuten laadt de batterij van 10 tot 80 procent bij een maximaal laadvermogen van 115 kW.
  • 113 kWh Batterij Capaciteit: Bij een vergelijkbaar laadvermogen vergt het opladen van de batterij met een capaciteit van 113 kWh ongeveer 42 minuten voor een bereik van 10 tot 80 procent.

De digitale service Mercedes me Charge is beschikbaar voor de eSprinter, waarmee klanten toegang krijgen tot een van de grootste openbare laadnetwerken in Europa. Met circa 600.000 laadpunten, waaronder het prestigieuze Europese snellaadnetwerk IONITY, wordt het opladen van de eSprinter niet alleen snel, maar ook uiterst toegankelijk en gemakkelijk. Deze geavanceerde laadinfrastructuur ondersteunt ondernemers in hun streven naar efficiëntie en duurzaamheid in hun bedrijfsvoering.

MBUX-multimediasysteem

Naast de uitgebreide accu-opties wordt de nieuwe eSprinter geleverd met het geavanceerde MBUX-multimediasysteem. Dit systeem biedt niet alleen intelligente digitale connectiviteit, maar ook verbeterde veiligheids- en assistentiesystemen. Met een verbeterde standaarduitrusting en een optionele trekhaak biedt de eSprinter een geavanceerde rijervaring.

Bestellen vanaf eind januari 2024!

Vanaf eind januari kunnen klanten de conventioneel aangedreven Mercedes-Benz Sprinter ook bestellen, waarbij tal van nieuwe functies de rijervaring naar een hoger niveau tillen.

Meer autonieuws

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken